Team TG FF integritetspolicy

Kassör
Magnus Zetterlund
Ledamöter
Erik Ställ, Jean Paul Ibarra, Gabriella Wahlström, Christoffer Hald.

Styrelsen för fotbollssektionen
Magnus Zetterlund
Vice ordförande
Håkan Juthberg
Ledamöter
Peter Karlsson, Mikael Söderström och Daniel Larsson

Team ThorenGruppen är en idrottsförening i Umeå.

Föreningen har funnits sedan 2005 och det har mestadels handlat om innebandy. Men på senare år har föreningen expanderat rejält med en succéartad fotbollssatsning.
I dagsläget finns det flera innebandylag och två fotbollslag under Team ThorenGruppens vingar.

Team ThorenGruppen SK/FF är en förening som alltid strävar framåt och som vill skapa bra förutsättningar till spelarna att utvecklas både på- och utanför planen. Alla lag genomsyras också av ett konstruktivt tänk där vi alltid vill bjuda vår publik på det lilla extra. Målet är att det ska vara underhållande att se våra representationslag spela! Den sportsliga framgången har överlag varit stor de senaste åren och vi ser med stor spänning fram emot vad framtiden har att erbjuda.

Inför säsongen 2014 startade Team ThorenGruppens sitt första fotbollslag på herrsidan i division VI Södra Västerbotten och första säsongen slutade med serieseger och avancemang till division V Södra Västerbotten.

2015 övertog Team TG FF Tegs SK:s plats i division II Norrland. Första säsongen slutade med serieseger och avancemang till norrettan. Efter fyra säsonger i norrettan åkte laget ner till division II 2021. Det blev serieseger direkt och 2022 väntar spel i division I igen.

På damsidan klev Team TG FF in och övertog Umeå Södras A-lagsverksamhet i division I Norrland säsongen 2016. Efter fem säsonger med topp-placeringar vann Team TG i år serien för första gången och blev via kvalspel klart för Elitettan 2022.

Här är placeringarna för våra representationslag genom åren.
Herrar
2015: 1:a division II Norrland – klart för norrettan
2016: 5:a i norrettan
2017: 7:a i norrettan
2018: 12:a norrettan
2019: 12:a norrettan
2020: 14:e i norrettan, åker ur serien.
2021: Serieseger i division II Norrland. Klart för spel i Ettan Norra 2022,
Damer
2016: 2:a division I Norrland
2017: 4:a division I Norrland
2018: 4:a division I Norrland
2019: 5:a division I Norrland
2020: 2:a division I Norrland
2021: 1:a division I Norrland. Klart för spel i Elitettan 2022 efter kvalseger mot Sollentuna.